Процедура за оплаквания
I. Идентификация на търговеца
1.1.Настоящите Процедури за жалби (наричани по-долу „ПК“) уреждат правоотношенията между дружеството
Търговско наименование: Ant Media, s. r. o.
Седалище: ул. Komenského 337/4, Nedožery-Brezany 972 12, Словакия
Регистрирана в Търговския регистър към Окръжен съд Тренчин, раздел Sro, партида № 28392/R
ЕИК: 47226803
Данъчен номер: 2023799041
ДДС номер: SK2023799041
Банкова сметка: SK75 8330 0000 0024 0165 5402
Продавачът е регистриран по Закона за данък върху добавената стойност (ДДС).
(наричано по-долу „Продавач“ или „Търговец“) и всяко лице, което е Купувач на продукти, предлагани от Продавача на уебсайта на Продавача, и което действа в качеството на потребител по смисъла на други разпоредби на настоящите Общи условия и съответните закони, определящи потребител, в рамките на действащото законодателство на Словашката република, по-специално законите: Закон № 108/2024 Сб. за защита на потребителите и за изменение на някои закони, с измененията, Закон №, Закон № 40/1964 Сб. Граждански кодекс, с измененията, с изключението, посочено в точка 4.4. от настоящите Процедури за рекламации, която урежда правоотношенията между Търговеца и Купувача, който не действа в качеството на потребител.
1.2.Имейл адресът и телефонът за контакт на Продавача са:
Имейл: info@softy.sk
Тел.: +421 951 959 129
1.3Адрес за изпращане на писма, рекламации и откази от договори е:
Ant Media, s. r. o., ул. Komenského 337/4, Nedožery-Brezany 972 12, Словакия
II. Основни разпоредби
2.1. Настоящите процедури за рекламации уреждат правните отношения между Купувачите, които са потребители, и Търговеца.
III. Упражняване на правото на отговорност за дефекти
3.1. Купувачът може да упражни правата си на отговорност за дефекти само ако е уведомил Продавача за дефекта без ненужно забавяне, не по-късно от 24 месеца след получаване на стоката. Ако не уведоми за дефекта в този срок, правата си на отговорност за дефекти се погасяват.
IV. Отговорност за дефекти
4.1. Продавачът отговаря за всеки дефект, който продадената стока има към момента на доставката ѝ и който се прояви в рамките на две години от доставката на стоката.
4.2. Ако предмет на покупката е стока с цифрови елементи, в която цифрово съдържание трябва да се доставя или цифрова услуга трябва да се предоставя непрекъснато през договорения период, продавачът отговаря за всеки дефект в цифровото съдържание или цифровата услуга, който възникне или се прояви през целия договорен период, но най-малко за две години от доставката на стоката с цифрови елементи.
4.3. В случай на употребявана стока, страните могат да се споразумеят за по-кратък срок на отговорност на продавача за дефекти, отколкото в параграфи 4.1 и 4.2, но не по-кратък от една година от доставката на стоката.
4.4. Продавачът отговаря за всеки дефект, който продадената стока има към момента на доставката ѝ на Купувача и който се прояви в рамките на 6 месеца от доставката на стоката, ако Купувачът не действа в качеството си на потребител.
V. Права, произтичащи от отговорност за дефекти
5.1. Ако продавачът е отговорен за дефект на продадената стока, купувачът има право дефектът да бъде отстранен чрез ремонт или замяна, право на подходяща отстъпка от покупната цена или право да се откаже от договора за покупка.
5.2. Купувачът може да откаже да плати покупната цена или част от нея, докато продавачът не изпълни задълженията си, произтичащи от отговорността за дефекти, освен ако купувачът не е в забава с плащането на покупната цена или част от нея към момента на уведомяване за дефекта. Купувачът е длъжен да плати покупната цена без ненужно забавяне, след като продавачът е изпълнил задълженията си.
5.3. Купувачът може да упражни права, произтичащи от отговорност за дефекти, включително правото по точка 5.2, само ако е уведомил за дефекта в рамките на два месеца от откриването му, най-късно до изтичане на срока по точки 4.1 до 4.3 от настоящата процедура за рекламации.
5.4. Упражняването на права, произтичащи от отговорността за дефекти, не изключва правото на купувача на обезщетение за вреди, причинени в резултат на дефекта.
VI. Уведомяване за дефект
6.1. Дефект може да бъде уведомен във всеки от обектите на Продавача, при друго лице, за което Продавачът е уведомил Купувача преди сключването на договора или преди изпращане на поръчката, или чрез средства за дистанционна комуникация на адреса на регистрирания офис или място на стопанска дейност на Продавача или на друг адрес, за който Продавачът е уведомил Купувача при сключването на договора или след сключването му.
6.2. Ако Купувачът е уведомил за дефекта по пощата, който Продавачът е отказал да приеме, пратката се счита за доставена на датата на отказа.
6.3. Продавачът предоставя на Купувача писмено потвърждение за уведомяването за дефекта незабавно след като Купувачът е уведомил за дефекта. В потвърждението за уведомяването за дефекта Продавачът посочва срока, в който дефектът трябва да бъде отстранен в съответствие с чл. 507, ал. 1 от Закон № 40/1964 Coll. Граждански кодекс, с измененията. Срокът, уведомен в съответствие с предходното изречение, не може да бъде по-дълъг от 30 дни от датата на посочване на дефекта, освен ако по-дълъг срок не е оправдан от обективна причина, на която продавачът не може да повлияе.
6.4. Ако продавачът откаже отговорност за дефекти, той е длъжен да уведоми купувача за причините за отказа писмено. Ако купувачът докаже отговорността на продавача за дефекта чрез експертно становище или професионално становище, издадено от акредитирано лице, упълномощено лице или уведомено лице, той може да посочи дефекта многократно и продавачът не може да откаже отговорност за дефекта; многократното посочване на дефект не е предмет на чл. 621, ал. 3 от Закон № 108/2024 Coll. за защита на потребителите и за изменение на някои закони, с измененията. Разходите на потребителя, свързани с експертното становище и професионалното становище, са предмет на чл. 509, ал. 2 от Закон № 40/1964 Coll. Граждански кодекс с измененията.
6.5. Ако преди сключване на договора или ако договорът е сключен въз основа на поръчката на купувача, преди изпращане на поръчката, продавачът е уведомил купувача, че дефектите могат да бъдат приписани и на друго лице, действието или бездействието на това лице се счита за действие или бездействие на продавача за целите на отговорността за дефекти.
VII. Отстраняване на дефекти
7.1. Купувачът има право да избере да отстрани дефекта чрез замяна на стоката или ремонт на стоката. Купувачът не може да избере метод за отстраняване на дефекта, който е невъзможен или който би причинил на продавача неразумни разходи в сравнение с другия метод за отстраняване на дефекта, като се вземат предвид всички обстоятелства, по-специално стойността, която стоката би имала без дефекта, тежестта на дефекта и фактът, че другият метод за отстраняване на дефекта би причинил на купувача значителни затруднения.
7.2. Продавачът може да откаже да отстрани дефекта, ако ремонтът или замяната не са възможни или ако биха изисквали неразумни разходи, като се вземат предвид всички обстоятелства, включително обстоятелствата по точка 7.1. второ изречение.
7.3. Продавачът е длъжен да поправи или замени стоката в разумен срок, след като купувачът е посочил дефекта, безплатно, за своя сметка и без да причинява сериозни затруднения на купувача, като се вземат предвид естеството на стоката и целта, за която купувачът е поискал стоката.
7.4. За целите на ремонт или замяна, купувачът е длъжен да предаде или предостави стоката на продавача или на лице съгласно чл. 622, ал. 5 от Закон № 108/2024 Coll. за защита на потребителите и за изменение на някои закони, с измененията. Разходите за приемане на стоката са за сметка на продавача.
7.5. Продавачът е длъжен да достави ремонтираната стока или заместващата стока на купувача за своя сметка по същия или подобен начин, по който купувачът е доставил дефектната стока, освен ако страните не се споразумеят за друго. Ако купувачът не приеме стоката в рамките на шест месеца от датата, на която е трябвало да я приеме, продавачът може да я продаде. Ако стоката е с по-голяма стойност, продавачът е длъжен да уведоми купувача за планираната продажба предварително и да му предостави разумен допълнителен срок за приемане на стоката. Продавачът е длъжен незабавно да изплати на купувача приходите от продажбата на стоката, след като приспадне разумно направените разходи за нейното съхранение и продажба, ако купувачът упражни правото си на дял от приходите в разумен срок, посочен от продавача в известието за планираната продажба на стоката. Продавачът може да унищожи стоката за своя сметка, ако тя не е продадена или ако очакваните приходи от продажбата не са достатъчни, за да покрият разходите, които продавачът е направил разумно за съхранението на стоката, и разходите, които продавачът непременно би трябвало да направи за продажбата ѝ.
7.6. При отстраняване на дефект, продавачът е длъжен да осигури отстраняването на артикула и монтажа на ремонтиран или заместващ артикул, ако замяната или ремонтът изискват отстраняването на дефектен артикул, който е бил монтиран в съответствие с естеството и предназначението си, преди дефектът да се прояви. Продавачът и купувачът могат да се споразумеят, че отстраняването на артикула и монтажът на ремонтиран или заместващ артикул се осигуряват от купувача за негова сметка и риск.
7.7. При отстраняване на дефект чрез замяна на артикула, продавачът няма право на обезщетение за вреди, причинени от нормалното износване на артикула, и на възнаграждение за нормалното използване на артикула преди неговата замяна.
7.8. Продавачът носи отговорност за дефекти на заместващия артикул съгласно чл. 619 от Закон № 108/2024 Сб. за защита на потребителите и за изменение на някои закони, с измененията.
7.9. Купувачът има право на разумна отстъпка от покупната цена или може да се откаже от договора за покупка, без да предоставя допълнителен разумен срок, съгласно чл. 517, ал. 1 от Закон № 40/1964 Coll., Граждански кодекс, с измененията, ако
а) продавачът не е поправил или заменил стоката,
б) продавачът не е поправил или заменил стоката в съответствие с член 623, параграфи 4 и 6 от Закон № 108/2024 Сб. за защита на потребителите и за изменение и допълнение на някои закони, с измененията,
в) продавачът е отказал да отстрани дефекта съгласно член 623, параграф 2 от Закон № 108/2024 Сб. за защита на потребителите и за изменение и допълнение на някои закони, с измененията,
г) стоката има същия дефект въпреки ремонта или замяната на стоката,
д) дефектът е от толкова сериозен характер, че оправдава незабавна отстъпка от покупната цена или отказ от договора за покупка, или
е) продавачът е заявил или е очевидно от обстоятелствата, че няма да отстрани дефекта в разумен срок или без да причини сериозни затруднения на купувача.
7.10. Отстъпката от покупната цена трябва да бъде пропорционална на разликата между стойността на продадената стока и стойността, която стоката би имала, ако беше без дефекти.
7.11. Купувачът не може да се откаже от договора за покупка съгласно точка 7.9, ако е участвал в възникването на дефекта или ако дефектът е незначителен. Тежестта на доказване, че купувачът е участвал в възникването на дефекта и че дефектът е незначителен, се носи от продавача.
7.12. Ако договорът се отнася до покупката на няколко артикула, купувачът може да се откаже от него само по отношение на дефектния артикул. По отношение на други артикули той може да се откаже от договора само ако не може разумно да се очаква, че ще има интерес да запази останалите артикули без дефектния артикул.
7.13. След отказ от договора или част от него, купувачът връща стоката на продавача за негова сметка. Продавачът осигурява премахването на стоката, която е била монтирана в съответствие с нейното естество и предназначение, преди дефектът да стане явен. Ако Продавачът не отстрани артикула в разумен срок, Купувачът може да осигури отстраняването и доставката на артикула до Продавача за негова сметка и риск.
7.14. След отказ от договора, Продавачът възстановява покупната цена на Купувача не по-късно от 14 дни от датата на връщане на артикула до Продавача или при доказателство, че Купувачът е изпратил артикула до Продавача, което от двете настъпи по-рано.
7.15. Продавачът възстановява покупната цена на Купувача или му изплаща отстъпка от покупната цена по същия начин, по който Купувачът е платил покупната цена, освен ако Купувачът изрично не се съгласи на друг начин на плащане. Всички разходи, свързани с плащането, са за сметка на Продавача.
7.16. Продавачът няма право на обезщетение за вреди, причинени от нормално износване на стоката, и на обезщетение за нормалното използване на стоката преди отказ от договора за покупка.
VIII. Отговорност за дефекти на цифрово изпълнение
8.1. Търговецът носи отговорност за всеки дефект, който цифровото изпълнение има към момента на доставката му и който стане явен в рамките на две години от доставката му, ако става въпрос за цифрово изпълнение, което се доставя еднократно или като набор от отделни изпълнения.
8.2. Търговецът отстранява дефекта на цифровото изпълнение в разумен срок, след като потребителят е посочил дефекта, безплатно и без да причинява сериозни неудобства на потребителя, като взема предвид естеството на цифровото изпълнение и целта, за която потребителят е поискал цифровото изпълнение.
8.3. Търговецът може да откаже да отстрани дефекта, ако отстраняването не е възможно или ако това би му причинило несъразмерни разходи, като взема предвид всички обстоятелства, по-специално стойността, която цифровото изпълнение би имало без дефекта, и тежестта на дефекта.
IX. Отговорност за недостатъци на услугата
9.1. Изпълнителят носи отговорност за недостатъците, които стоката има към момента на приемането ѝ от Клиента.
9.2. Ако дефектът стане явен в рамките на 24 месеца от датата, на която Клиентът е трябвало да приеме стоката, се приема, че това е дефект, който стоката вече е имала към момента на приемането ѝ. Това не важи, ако се докаже противното или ако това предположение е несъвместимо с естеството на стоката или дефекта.
X. Заключителни разпоредби
10.1. Тази процедура за рекламации е неразделна част от Общите условия и Принципите и инструкциите за защита на личните данни на този уебсайт. Документите – Общи условия и Принципите и инструкциите за защита на личните данни на този уебсайт, са публикувани на домейна на уебсайта на Продавача.
10.2. Тази процедура за рекламации е валидна и действа от момента на публикуването ѝ на уебсайта на Продавача на 21.08.2024 г.